Огляд Дитячих роликів FR Skates AXS

FR Skates AXS

FR Skates AXS

Під кінець 2020-го року (акурат до майбутніх свят) в асортименті компанії FR Skates з’явилося відразу дві моделі дитячих розсувних роликів: EZX і AXS, перша орієнтована на початківців, не має шнурівки, і забезпечена оригінальним пристроєм блокування коліс, а ось друга, на мій погляд, має добрі шанси отримати звання найкращих розсувних роликів 2020-2021. Інформації про AXS на офіційному сайті виробника поки немає, але в асортименті Роллерклубу вони вже з’явилися, тому є можливість вивчити їх наживо і максимально докладно.


Отже, модель AXS, дитячий розсувний хардбут:

Крім чорного, модель представлена в яскраво-рожевому та фіолетовому кольорах.

Смак, справа, звичайно, особиста, але мене з першого погляду привернув дизайн цих роликів, і наявність розвиненої вентиляції в шеллі. Дизайн миска черевика – агресивно піднятий “акулий ніс”, пластик передньої частини шелла AXS досить тонкий і гнучкий, можна навіть сказати м’який, із зовнішнього боку на мисці встановлений знімний слайдер, а з внутрішньої нанесені мітки розмірів – не найвдаліше місце, оскільки практично з перших днів катання воно виявляється здерте об асфальт. У задній, нерухомій частині, і на кафе, пластик товстіший і жорсткіший. По всій поверхні шелла розташовано багато великих отворів. Жодних світловідбивних елементів ролики не мають.

В AXS застосована знайома система фіксації з швидкою шнурівкою на зовнішніх петлях (не тиснуть на підйом на відміну від люверсів) з замочком, і 2 баклі (п’яткова з підкачуванням), система зміни розміру – мисок, що висувається на 4 положення.

Кнопка системи зміни розміру металева, розташована під п’ятою з внутрішньої сторони черевика, там з обох боків можна бачити гумові фіксуючі елементи антишоку:

FR Skates AXS

Внутрішник, що виймається, має еластичний мисок, що розтягується:

FR Skates AXS

Під нутриком лежить пластикова устілка, що “вирівнює” дно черевика, на якому є безліч виступаючих елементів:

FR Skates AXS

Антишок є елементом з гумоподібного матеріалу:

FR Skates AXS

Система зміни розміру змонтована у п’яті, під антишоком. Фіксатор її, як і кнопка, металевий. Там же можна бачити металевий задній кріпильний майданчик для рами. Передній кріпильний майданчик теж металевий, відштампований зі сталевого листа, одночасно кріпить до шелла рухомий мисок:

FR Skates AXS

Каф незнімний, до шелла кріпиться сталевими заклепками-шарнірами, вперед згинається легко, задня верхня його крайка скошена для зменшення тиску на литковий м’яз:

FR Skates AXS

В AXS передбачили приємну дрібницю – кишеньку, в яку можна ховати вільний хвіст швидкого шнурівки, він розташований спереду на язичку нутрика:

FR Skates AXS

Верхня бакля виглядає несподівано простенько, виконана цілком із пластику, кріпиться до кафу заклепками (хоча в місцях кріплення передбачені поглиблення для квадратних гайок), а важіль має фіксатор (пластиковий зачіп) від випадкового відкривання:

FR Skates AXS

Засувка верхньої баклі типу PULL (тягнути), і мабуть для того, щоб її було зручно підсмачувати пальцем, на ній є спеціальна виїмка (якраз під написом PULL), але через те, що засувка втоплена в каф, підчепити її не Дуже просто (особливо дорослому), і на такий випадок у неї на передньому краю зроблений виступ, “педалька”, позначена трьома точками. Якщо на цей край натиснути, то клямка “перетворюється” на кнопку типу PRESS (натиснути), і відкривається. Хвостик зубчастого ремінця із засувки назовні не стирчить, забирається під каф:

FR Skates AXS

П’яткова бакля з підкачуванням, знімна (і стропи, і механізм), кріпиться до черевика гвинтами під хрестову викрутку. У гвинтів баклю, що кріплять, є корисна властивість: різьблення на них нарізане не до капелюшка, тому навіть будучи закрученими “до упору”, вони не затискають стропу баклі, вона вільно рухається і провертається під капелюшком гвинта, у свою чергу не намагаючись його послабити і відкрутити. З такою системою кріплення можливість втратити гвинт баклі в процесі катання зводиться до мінімуму. Дуже актуально для дитячих роликів, а головне просто.

FR Skates AXS

Внутрішник “безшовний”, ніби дихаючий, тест пилососом наскрізної продувності не показав, так що вентиляція в черевику залежатиме від повітропроникності набивання, доведеться почекати результатів ходових випробувань.
Ззаду зверху пришита петля для взування/перенесення роликів:

FR Skates AXS

Матеріал зовнішньої обшивки внутрішніка – стійка до стирання велика сітка, внутрішнє оздоблення – м’яке, добре ковзна, що зменшує ймовірність натирання і полегшує взування і знімання роликів. Набивання двошарове – зсередини з ногами контактує шар м’якої піни, типу губки, а із зовнішнього боку матеріал щільніше, типу спіненої гуми. Товщина набивки в різних точках вкладиша також відрізняється – в області стопи вона досить тонка, близько 3 мм, а над щиколотками і в області гомілки досягає 2 см, крім того, з внутрішньої сторони в області ​на щиколотках і ахілловому сухожиллі є м’які анатомічні виступи, які допомагають більш чітко фіксувати стопу і п’яту. Язичок продувається, щільний зовні, м’який зсередини:

FR Skates AXS

Підошва внутрішніка (крім зони еластичного миска) виконана з пінного матеріалу завтовшки ~3мм, зовні нічим не проклеєна, для ходіння по підлозі не призначена, а ось антишокових властивостей роликам додасть. Крім цього у валянок вкладена пінна вентильована анатомічна антишокова устілка з супінатором (підтримує склепіння стопи, запобігає плоскостопості) та додатковими антишоковими вставками, товщина її під п’ятою ~6мм, у передній частині 2мм. Як можна бачити, валянок устілка не вклеєна, а з’їхати в мисок при збільшенні розміру роликів їй не повинна дозволити анатомічна форма устілки в зоні п’яти:

FR Skates AXS

В основі ходової частини надійна знімна екструдована алюмінієва рама, без перемичок, з фрезерованими виступами-упорами для підшипників, і сталевими односкладовими 8-міліметровими осями:

FR Skates AXS

FR Skates AXS

FR Skates AXS

Рама рокерингова (1-міліметровий “банан”), а штатний набір коліс 2-х різних діаметрів дозволяє в залежності від їх установки отримати або сетап “флет” (усі колеса стоять на асфальті), або класичний 2-міліметровий “банан” – як на хокейних лезах, для слалому та підвищеної маневреності. Але це не все. Виявилося, що незважаючи на те, що передня і задня кріпильні майданчики на черевику та на рамі знаходяться на одному рівні (на одній прямій), рама (а разом з нею і черевик) трохи нахилені вперед, оскільки осі коліс знаходяться на різній висоті, якщо коротко, то задня на 3мм нижче ніж передня:

FR Skates AXS FR Skates AXS

Таким чином трохи підвищується стійкість, керованість, ефективність розгону, і це ще щось, тому що в відомій моделі професійних роликів Powerslide Hardcore Evo 2.0 теж колись на кілька міліметрів збільшили висоту рами в частині п’яти.
Довжина рами по центрах крайніх осей 213мм (для розміру 33-36, для інших розмірів діаметри коліс та довжина рами відрізняються), максимальний діаметр коліс 4х70мм (штатно встановлені 70-68-68-70), кріплення до черевика гвинтами М6 різної довжини, рами та черевик 150мм, отвори в рамі дозволяють зрушувати її вбік:

FR Skates AXS FR Skates AXS

Тепер колеса. Вони “без маточини” – вона повністю залита в поліуретан. Вказана жорсткість 85А, сам поліуретан “тонований” – зовні темний, але прозорий на просвіт, і крізь нього можна побачити маточину. Її максимальний діаметр усередині колеса 38мм, що дає дуже багато “м’яса” (для дитячих коліс), і обіцяє хороші ходові властивості. Порівняльний тест на пружність показав хороший результат, а значить “м’ясо” якісне, швидке, а його велика товщина частково компенсує високу жорсткість (хоча дітям це й байдуже). Колеса комплектуються підшипниками ABEC7, що не обслуговуються, і точеними алюмінієвими втулками:

FR Skates AXS

Звичайно на дитячих роликах є гальмо, він знімний, можливе встановлення його на іншу ногу, а колодку гальма (гумку) у міру зносу можна опускати нижче, для цього треба майже повністю викрутити гвинт кріплення колодки, і пересунути її в потрібне положення:

FR Skates AXS

Правда гвинт колодки на AXS виявився довгим, і при закручуванні назад, якщо перестаратися, він упирається в заднє колесо і блокує його, будьте уважні.
Вісь заднього колеса, до якої кріпиться гальмо, відрізняється від інших – в ній з обох боків є додаткове різьблення для 2-х гвинтів, тому при обслуговуванні роликів або перестановці коліс важливо не переплутати цю вісь з іншими, вона в комплекті лише одна. При перестановці гальма на інший черевик потрібно буде переставити і цю вісь.
А ще в комплекті є 2 ключі для роликів, один основний, а інший маленький додатковий Г-подібний шестигранник, який потрібен для відгвинчування другої (верхньої) осі кріплення штатного гальма (вона двоскладова, вісь + гвинт, і тому потрібні 2 ключі). Про ключ розповім детальніше, він універсальний, 6-in-1, це:
1. довгий шестигранник.
2 та 3. короткий шестигранник + хрестова викрутка (потрібна для гвинтів п’яткової баклі).
4. “колупка” для вилучення підшипників з 8-міліметровою втулкою.
5. тиск для установки підшипників або видавлювання 2-го підшипника з колеса.
6. тиск для 6-міліметрових втулок:

FR Skates AXS

Розмір вказаний на коробці та ярлику роликів відповідає виміряному по устілці:

Вага одного ролика в зборі 1175 грам, гальмо додає ще рівно 100 грамів:

За попередніми фото напевно вже було помічено, що не тільки колеса, а й весь пластиковий шелл і каф роликів насправді “тоновані” – пропускають світло на просвіт, і ось як це виглядає, якщо підсвітити ліхтариком.

FR Skates AXSFR Skates AXS

Я відношу це до плюсів, оскільки прозорі пластики, що застосовуються в роликах, зазвичай мають хороші механічні властивості і менш крихкі. Кольорові версії, ймовірно, виглядають ще симпатичнішими.
За результатами огляду AXS справили дуже приємне враження (за винятком страшної верхньої баклі), в цілому до роликів претензій немає, сподобалася увага до дрібниць, особливості конструкції рами, серйозна антишокова система, шикарні колеса, і звичайно дизайн черевика. Якщо ще й з вентиляцією все виявиться добре, то це будуть “ролики мрії” для будь-якого слаломіста-початківця, фрискейтера, і просто дитини. А ще було б цікаво поглянути на червоно-чорний (мисок/п’ятка) кастом AXS.

Залишити відповідь

Ми використовуємо cookie для найкращого представлення нашого сайту. Якщо Ви продовжите використовувати сайт, ми вважатимемо, що ви не против.